הכיתה כזירת תקשורת


המוען: המוען הוא האדם שמעביר לי את החדשות. בכתבה שאני בחרתי רויטרס הוא המוען.
הנמען: הנמען הם אדם או ציבור גדול שאליו מכוון המסר. בכתבה שלי הנמען הוא קוראי ynet
 מסר: התוכן של התקשורת. בכתבה המסר הוא שגבר חסר בית שהשתמש בעגלת קניות כדי להתגונן מפני המחבל החמוש בסכין שביצע את הפיגוע במלבורן ביום שישי, זכה ביומיים שחלפו מאז לתרומות בשווי 50 אלף דולר אוסטרלי  מצד אוסטרלים טובי לב שביקשו לסייע לו.
משוב: תגובות מהמוען לנמען ומהנמען למוען. בכתבה זאת המשוב הוא תגובות מהאנשים שקראו את הפוסט.
רעש: הפרעה באחד משלבי תהליך התקשורת. בכתבה זאת פרסומות קפצו לאורך הקריאה.
תקשורת המונים: תקשורת פומבית המתאפיינת בגישה מהירה ובו-זמנית לקהל רחב, הטרוגני ואנונימי. ארגוני תקשורת מורכבים הכפופים לאילוצים ארגוניים הם המוען של תקשורת ההמונים. הפקת המסר כרוכה בעלות כספית
קוד: מערכת סימנים שבה משתמשים להעברת מסר. בכתבה זאת יש תמונות שממחישות את הכתוב בכתבה.
ערוץ: המדיום שמגיע ממנו הכתבה. הכתבה שלי מגיעה מ ynet.
מודל: המודל שמיתקשר לכתבה שלי הוא מודל מעגלי דיפלר. הכותב בynet הוא המוען המרכזי ויש תגובות מפי הקוראים של הכתבה.
מודל פיסק: מדבר על כך שיש מסר אחד וכל אדם מפרש אותו בצורה שונה שנובעת ממגוון נתונים כמו: גילו,השכלתו,המגדרחי,החברתי ועוד. הוא מתאים לכתבה שלי כי כל אדם מבין את מעשיו של ההומלס בצורה שונה! אני חושבת שזה מעשה מאוד טוב ושל גבורה ופלסטינאי יחשוב שזה חוצפה שהוא נכנס במחבל עם עגלת סופר.
רעש תיקשורתי: יש 3 סוגים של רעש- 1. גורם חיצוני, טכני שמפריעה 
2. רעש סמנטי: שפה שונה או שפה מקצועית לא מובנת ושימוש בסמלים לא מובנים.
3. רעש פסיכולוגי: דעות קדומות נגד הנושא.
בכתבה שלי יש רעש פיזי של תמונות וכתבות נוספות שלא קשורים לכתבה שבחרתי.

תגובות