משימת בלוג- תוכניות סאטירה:

משימת בלוג- תוכניות סאטירה:




אני בחרתי להביא מתוך צומת מילר את "אמיר ממשיך להסתבך עם עבריינים".

תאורית העליונות:
אנחנו צוחקים על מגרועותיהם ובעיקר על טמטומם של אנשים חסרי כוח בציבור.
כל אדם או קבוצה שואף לחוש עליונות ע"י הנמכת האחר.
מתוך הסרטון:
בסרטון שהבאתי רואים את אדיר מילר מגיע לביתו של ניר.
ניר מבקש ממנו לעשות חיקוי של רפי גינת.
לאחר שהוא שאדיר עושה את חיקויו ניר צוחק עליו שהוא נבהל מהמבט המאיים שהוא "כערס" נתן לאמיר "כפחדן."
ניר הרגיש עליונות בכך שהוא "הערס" צחק על פחדו ןגמגומו של אמיר.

תאוריית ההרפיה: 

בעזרת תאורית ההרפיה אנחנו יכולים להעביר יצרים והתוקפנות שהחברה אוסרת.
אנחנו מעבירים את הנושא בצורה עקיפה.
אנחנו לא נזהה בהתחלה את חוסר ההאמה והלא בסדר בסרטון אבל כחושבים על הסרטון לאחר מכן, מבינים את מה שלא בסדר.

מתוך הסרטון:

אדיר מעביר את העובדה שניר הוא עבריין עלים שדופק אנשים מאחור ומאשים אותם בסוף.
הוא עושה את זה בדרך אכיפה של חיכוי, תוך כדי שהוא מחכה את דיבורו של רפי גינת הוא יורד על ניר.

תאוריית אי ההלימה:


התנגשות בין צפוי ללא צפוי.
 אי התאמה בין שני מישורים ששונים זה מזה ואינם מסתדרים זה עם זה.
 זה מצחיק מפני שזה מפתיעה.

מתוך הסרטון:

אנחנו מצפים שלאחר שניר מראה כעס וזעם על אמיר שעכשיו "ירד עליו" הוא יתן לו מכות או שימשיך לצעוק עליו עד שאמיר בוכה, אבל במקום הוא מתחיל לחייך וצוחק על זה שאמיר נלחץ.



3. 

ממים-




הגדרה: 

ממים הם קבוצה של פריטים, בעלי תוכן, צורה וכו'.. משותפים.
הם נוצרים עם מודעות אחד לשני ומופצים ע"י משתמשים רבים.
הם קוללים לעיתים קרובות תוכן קליל והומוריסטי, תמונות, סרטונים קצרים.
אך עם זאת, יש גם ממים רציניים.

שינוי ממטי:

לקחתי תמונה מתוך דה וייס של עברי לידר שואל מה? מה? מה? מה?
כדי להפוך אותו לממטי הוספתי למעלה את המילים "שיעור מתמטיקה" ובכך הוספתי לו משמעות שקשורה לאולפנא/לתיכוניסטים רבים.

שינוי ויראלי:

הייתי משאירה את התמונה ככה, כמו שהיא, בלי לשנות כלום.


שאלות פתוחות על הנושא:

1. מדוע השימוש בממים כל כך נפוץ? למה אנחנו מבינים את הממים גם אם הם לא קשורים אלינו ולא אנחנו הכנו אותם?
2. מדוע האדם מתחבר כל כך לתוכניות סאטירה?

תגובות